Jumaat, 14 Ogos 2009

Pendapat yang mengelirukan?

Assalamualaikum.

Alhamdullillah.

Selawat dan salam ke atas Rasullullah SAW, ahlul bait, para sahabat Nabi Muhammad SAW, para wali Allah, para ulama, para umara, semua muslimin dan muslimat.

Pendapat yang diutarakan oleh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam agak mengelirukan. Beliau menyatakan bahawa DAP tidak boleh dipersalahkan apabila DAP menghina dan mengaibkan Islam kerana DAP tidak memahami Islam, sebaliknya, yang perlu dipersalahkan adalah pemimpin Islam itu sendiri kerana tidak memahami Islam sewajarnya.

Kenyataan sedemikian membuatkan ramai orang tertanya-tanya apakah pendirian sebenar Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz. Beliau dilihat seolah-olah membenarkan penghinaan terhadap agama Islam dilakukan oleh DAP dan pihak yang bersekutu dengan DAP.

Pada hemat saya, sebagai seorang pemimpin tertinggi parti Islam dan sentiasa menjadi sanjungan umat Islam di Malaysia, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz tidak sewajarnya mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan seperti itu. Beliau perlu lebih tegas dan berani dalam mempertahankan maruah dan kesucian agama Islam.

Kenyataan sedemikian menunjukkan bahawa Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz terlalu berpolitik sehingga mengabaikan ketinggian dan kesucian Islam. Malah beliau lebih sanggup menjaga hati dan semangat setiakawan dengan DAP daripada menjaga dan menyayangi hati dan perasaan umat Islam di Malaysia.

Sebagai hamba Allah yang kurang berpengetahuan dan amat kerdil, saya tidak bersetuju dengan pendapat Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz.

Bagaimana DAP dan sekutunya tidak memahami Islam? Walhal sudah sekian lama mereka tinggal dan hidup di bumi bertuah daripada nama asal Tanah Melayu sehingga bergelar Malaysia. Pasti DAP dan sekutunya sudah amat memahami apa itu Islam. Islam itu sendiri sudah tercatat sebagai agama rasmi di dalam Perlembagaan. Pihak berwajib juga sudah sering menganjurkan dan mempromosikan agama Islam di Malaysia malah di peringkat dunia melalui forum hal ehwal Islam, musabaqah al-Quran dan lain-lain. Jika DAP dan sekutunya tidak memahami Islam, sudah pasti mereka tidak bermati-matian menentang cadangan untuk melaksanakan hukum HUDUD. DAP dan sekutunya tahu bahawa hukum HUDUD itu adalah hukum Allah, jadi mereka tidak mahu menerima hukum Allah kerana mereka tidak menyukai agama Islam. Sehingga salah seorang pemimpin DAP berkata "langkah mayat saya dulu kalau mau laksana HUDUD". Ini bermakna DAP dan sekutunya memang tidak mahu menerima agama Islam lebih-lebih lagi hukum HUDUD. Sebab itu DAP selalu melaungkan bahawa Malaysia merupakan negara sekular bukan negara Islam, di dalam Perlembagaan Persekutuan juga tidak menyatakan bahawa Malaysia adalah negara Islam hanya Islam itu menjadi agama rasmi sahaja. Hanya umat Islam berbangsa Melayu sahaja yang mengakui bahawa Malaysia adalah negara Islam, kafir laknatullah tidak mengakuinya!

Apakah DAP dan sekutunya buta dan tuli terhadap pengamalan agama Islam di Malaysia? Kita perlu melihat siapakah yang paling ramai di dalam DAP. Keanggotaan DAP majoritinya adalah kaum kafir laknatullah yang tidak mahu menerima Islam. Mereka sudah tinggal dan hidup di negara ini sekian lamanya. Mereka tahu bahawa Tuhan bagi umat Islam adalah Allah. Mereka tahu bahawa Nabi Muhammad SAW adalah Penghulu segala nabi bagi umat Islam. Mereka tahu bahawa agama Islam ini agama yang mementingkan keamanan, kesopanan, ketertiban, kemaslahatan umat dan lain-lain. Mereka juga sudah sering mendengar azan dan iqamah. Mereka juga kerap mendengar umat Islam membaca al-Quran. Mereka tahu bahawa umat Islam wajib berpuasa dalam bulan Ramadhan. Mereka tahu bahawa umat Islam yang lelaki wajib menunaikan solat Jumaat. Mereka tahu bahawa umat Islam perlu menunaikan haji sebolehnya sekali seumur hidup bagi yang mampu. Mereka tahu bahawa umat Islam perlu menunaikan solat wajib lima waktu setiap hari. Mereka tahu bahawa umat Islam yang perempuan wajib menutup aurat seperti memakai tudung dan berpakaian tidak menampakkan tubuh badan. Mereka tahu bahawa umat Islam yang mampu dan telah layak wajib mengeluarkan zakat. Mereka tahu bahawa umat Islam diharamkan meminum arak. Mereka tahu bahawa umat Islam diharamkan berzina. Mereka tahu bahawa umat Islam diharamkan merokok. Mereka tahu bahawa umat Islam diharamkan berjudi.

Mereka sudah tahu berbagai-bagai perkara tentang Islam dan umat Islam. Boleh juga dikatakan mereka tahu kekuatan dan kelemahan umat Islam. Sebab itu saya amat tidak bersetuju dengan kenyataan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz berkenaan DAP.

Sebagai seorang pemuda yang masih lagi belajar dan tidak tahu segalanya, saya tidak berniat untuk memperlekehkan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz tetapi saya berpendapat Tuan Guru perlu bermuhasabah diri dan memikirkan semula apa yang telah Tuan Guru perkatakan kerana umat Islam amat terguris dengan tindak-tanduk DAP. Umat Islam tidak berharap untuk berada di bawah pemerintahan DAP yang majoritinya kafir laknatullah yang tidak mahu menerima ajaran Islam.

Hasil tulisan di atas sekadar luahan ketidakpuasan hati terhadap DAP kafir laknatullah. Juga menyampaikan kekeliruan tentang pendapat Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz yang selama ini disanjung oleh ramai orang termasuk pemuda-pemudi yang lapar dan dahagakan Islam.

Allahu akbar.

Sekian.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan: