Khamis, 26 Mac 2009

Fana

"Setiap saat jantung berdegup, setiap masa hati mengenangMu"

"Hidupku dan matiku demiMu"

"Aku hanya denganMu"

"Hanya Dia yang kekal selamanya"

"Di mana kamu berpaling, di situ ada wajahNya"

"Hati bersinar dengan nurNya"

"Tiada daya upayaku melainkan dengan daya upayaNya"

"Matikan diri sebelum mati, lupakan perkara dunia, hadirkan hati kepadaNya, fanakan diri, ingatan hanya kepadaNya"

"Lalai dalam mengenangNya, hilanglah nurNya, hilanglah limpahan kurniaNya"

"Setiap detik aku mengenangMu, jikalau terlupa, ampunkan aku, pandu aku ke dalam mengenangMu"

"Tanpa kasih sayangMu, tiada kehidupan yang bermakna"

"Tanpa rahmatMu, tiada kebahagiaan"

"KepadaMu, aku bergantung"

"KepadaMu, aku bermohon"

"KepadaMu, aku bernaung"

"KepadaMu, aku menuju"

"KepadaMu, aku tenggelam"

"Keyakinanku hanya kepadaMu"

"KebenaranMu, aku yakini"

"KebenaranMu, dijunjungi dengan kesetianku"

"Engkaulah akhir tujuku"

"Tiada lain yang aku ingini, hanyalah fana mengenangMu"

"Engkaulah, Yang Maha Agung"

Tiada ulasan: